Mix Fix Coffee

Jura storingsoverzicht & meest gestelde vragen

Hieronder ziet u een overzicht van de meest gestelde vragen. Daarnaast hebben we de alle Jura storingen overzichtelijk weergegeven voor eerste diagnose op afstand.

Mocht u problemen ondervinden met uw Jura , of vragen hebben omtrent onze dienstverlening verzoeken we u eerst om onderstaand overzicht door te nemen. Komt u er toch niet helemaal uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice om op deze manier op zoek te gaan naar een snelle en passende oplossing.

 

Veelgestelde vragen

Hoeveel garantie heeft mijn koffieautomaat?

Koffieautomaten voor de zakelijke markt worden geleverd met 12 maanden volledige garantie. Alle Jura koffieautomaten voor huishoudelijk gebruik worden geleverd met 25 maanden volledige garantie.

Is het mogelijk om producten op rekening te bestellen?

Wij bieden onze vaste , terugkerende klanten de mogelijkheid om op rekening te bestellen via onze webshop. Wanneer u als nieuwe klant voor de eerste bij ons besteld zullen we altijd een factuur vooraf sturen alvorens wij de producten versturen / komen bezorgen.

Hoe kies ik de juiste koffiemachine voor bij ons op het werk ?

Om tot een juiste keus te komen bij de aanschaf van een nieuwe koffiemachine is het aantal dagelijkse koffiedrinkers van groot belang. Daarnaast spelen de koffiemomenten (pauzes), gewenste koffiespecialiteiten en het aantal dagelijkse bezoekers een grote rol. Onze specialisten nemen uw situatie graag stap voor stap met uw door om zo tot een advies op maat te komen. Neem gerust telefonisch contact met ons op of laat een bericht achter via ons contactformulier!

Hoe onderhoud ik mijn koffieautomaat?

Iedere koffieautomaat heeft periodiek klein of groot onderhoud nodig. Onze technisch specialist verteld u bij installatie op locatie welk onderhoud u wanneer dient uit te voeren. Daarnaast adviseren wij altijd om jaarlijks preventief professioneel onderhoud uit te laten voeren. Dit kan op afroep of middels een servicecontract. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden zodat u verzekerd blijft van een werkende koffieautomaat! Als gecertificeerd servicepartner van Jura , Animo en Bravilor Bonamat kunnen wij u op het gebied van service- en onderhoud volledig ontzorgen.

Hoe werkt de levering van koffieproducten ?

Bij de meeste klanten leveren wij de koffieproducten in 1 van onze 4-wekelijkese bezorgroutes. Een vaste rayonconsulent(e) komt bij u op locatie langs om alle benodigde producten bij te vullen naar behoefte. Uiteraard is het ook mogelijk om uw bestellingen te plaatsen via onze webshop, per telefoon of per mail. Komt u wel eens in Leeuwarden? Wees dan ook van harte welkom om uw bestelling af te halen in onze showroom te Leeuwarden!

Hoeveel onderhoud heb ik aan een koffiemachine ?

Het dagelijks onderhoud aan uw koffiemachine is afhankelijk van de soort koffie die in de automaat gebruikt wordt in combinatie met de melksoort (vloeibaar / poeder). Bij koffieautomaten met verse koffiebonen en gemalen koffie heeft u altijd te maken met koffieresidu, bij instant / vriesdroog koffieautomaten niet. Daarnaast vragen , voornamelijk Jura koffieautomaten met verse melk, extra dagelijks onderhoud ten opzichte van de automaten met een poedermerk. Als u twijfelt of een bepaald model geschikt is voor uw situatie, neem dan gerust contact met ons op. We nemen graag de voor- en nadelen per model met uw door om teleurstelling na aanschaf te voorkomen!

Met welke merken werkt Mix-Fix Coffee ?

Bij Mix-Fix Coffee werken wij voornamelijk met koffieautomaten van de merken Animo, Jura en Bravilor Bonamat. Al tientallen jaren zijn we gespecialiseerd en gecertificeerd dealer & servicepartner van deze merken. Met een dealerschap voor zowel de huishoudelijke als de professionele apparatuur van Jura, gecombineerd met een certificering als officieel Servicepartner onderscheiden wij ons van de andere dealers in het noorden van Nederland. Van aankoop tot levenslang professioneel onderhoud bent u bij ons aan het juiste adres.

Waarom kiezen voor Mix-Fix Coffee ?

Omdat we al meer dan 50 jaar lang bewezen kwaliteit en serviceverlening leveren vanuit onze hoofdvestiging in Leeuwarden. Met 9 collega's bedienen we vanuit Leeuwarden, Heerhugowaard en Utrecht de bovenste helft van Nederland met uitmuntende service en overheerlijke koffie. Met onze mobiele technische dienst vanuit Noord Holland & Friesland garanderen we snelle service bij al onze klanten. Daarnaast ontzorgen we onze klanten met een 4-wekelijkse bezorgroute waarbij uw rayonconsulent de producten tot in het keukenkastje komt bijvullen. Volledig ontzorgd en altijd voldoende koffie (producten) op voorraad!

Wat valt er allemaal onder de genoemde huurprijs bij een koffieautomaat ?

Bij Mix-Fix Coffee bieden we zakelijke koffieautomaten aan middels een huurovereenkomst waarbij u gedurende een periode van 60 maanden een vast bedrag per maand betaald. Voor dit bedrag stellen wij de koffieautomaat 60 maanden ter beschikking, komen we deze jaarlijkse preventief onderhouden, vervangen we jaarlijks het externe kalkfilter en heeft u altijd de garantie op een werkende koffieautomaat. Storingen en defecten lossen wij kosteloos en snel voor u op. Mocht de koffieautomaat niet direct te repareren zijn, zorgen wij altijd voor een passende oplossing in de vorm van vervangend systeem. Voor u gรฉรฉn grote investering, wรฉl heerlijke koffie!

Wat valt er allemaal onder een servicecontract bij een koffieautomaat ?

Bij Mix-Fix Coffee bieden we de mogelijkheid om een servicecontract af te sluiten op een koffieautomaat die u bij ons heeft aangeschaft. U kunt dit contract zien als een soort verzekering voor uw nieuwe koffieautomaat. Voor een vast bedrag per jaar (jaarlijkse indexatie met inflatie) komen wij uw koffieautomaat eens per jaar preventief onderhouden. Klein materiaal en gebruikte onderdelen vallen binnen dit contract (printplaten, boilers, displays uitgesloten). Daarnaast vervangt onze monteur direct het externe kalkfilter (indien aanwezig). Dit kalkfilter brengen we separaat in rekening. Heeft u storing ? Dan komen wij kosteloos op locatie om deze te verhelpen en plaatsen we een gratis vergelijkbaar leensysteem zodra we het niet direct op locatie kunnen oplossen.

Wat verstaan wij onder service & onderhoud ?

Bij Mix-Fix Coffee staat service & onderhoud voor volledige ontzorging en elke dag gegarandeerd lekkere koffie. Wanneer u een koffiemachine bij ons huurt , komen wij deze jaarlijks preventief onderhoud. Tijdens dit onderhoud wordt het externe kalkfilter ook meteen vervangen om de optimale koffiebeleving te garanderen voor het komende jaar. Ook klanten met een servicecontract op hun aangekochte koffieautomaat genieten deze voordelen. Gaat de koffieautomaat onverhoopt toch defect / in storing? Geen paniek, onze servicemonteurs zorgen ervoor dat u binnen 24 uur een vervangend systeem ontvangt of het probleem op locatie opgelost wordt!

Is het mogelijk om een koffiemachine op proef te ontvangen ?

Jazeker! Voor onze zakelijke (bestaande รฉn nieuwe) klanten bieden wij de mogelijkheid om een koffieautomaat vrijblijvend te proberen. Na een adviesgesprek komen we uit bij een koffieautomaat geschikt voor uw locatie. Wij begrijpen als geen ander dat u graag eerst iets probeert (รฉn proeft) alvorens u overgaat tot aanschaf van een nieuwe koffieautomaat. Daarom bieden we de mogelijkheid om een demoplaatsing te verzorgen voor een periode van 2-4 weken. Mocht de demoplaatsing bevallen, komen we na akkoord zo snel mogelijk uw nieuwe koffieautomaat installeren!

Wat zijn de bezorgmogelijkheden?

Wij bieden verschillende aflevermogelijkheden van de producten die u bij ons besteld:
  • Afleveren in een gratis 4- wekelijke bezorgroute die we rijden in de Noordelijke helft van Nederland
  • Verzenden per koerier - op werkdagen besteld vaak de volgende werkdag in huis
  • Afhalen bij ons magazijn in Leeuwarden

Wat zijn de verzendkosten ?

Bij bestellingen onder de โ‚ฌ100,- excl. BTW brengen we โ‚ฌ9,50 verzendkosten in rekening. Alle bestellingen met een waarde van meer dan โ‚ฌ100,- excl. BTW worden gratis verzonden. Uiteraard is het ook mogelijk om bestellingen bij ons af te halen in Leeuwarden - u kunt dit aangeven bij de opmerkingen in de winkelwagen.

Error meldingen Jura automaten

Jura Error 0

Uw machine heeft een encode error en dient nagekeken te worden door een monteur. U kunt contact met ons opnemen om de machine te brengen voor reparatie.

Oorzaak

Bij het starten of tijdens het gebruik van uw Jura koffiemachine kan het voorkomen dat u de errormelding โ€˜0โ€™ te zien krijgt. Dit duidt op een probleem met de encoder van de koffiemachine. De encoder telt het aantal slagen dat de aandrijving van de zetgroep maakt, waardoor de machine de zetgroep kan initialiseren. De foutmelding error 0 komt voor wanneer de encoder van de zetgroep geen of een verkeerde waarde doorgeeft aan de machine.

Oplossing

Om dit probleem te verhelpen zal een van onze monteurs de machine moeten bekijken. Waarschijnlijk dient de encoder vervangen te worden, maar het komt ook wel eens voor dat deze is losgeschoten van de zetgroep.

Jura Error 1

De koffietemperatuursensor van uw koffiemachine is onder de minimale waarde. Ter beveiliging gaat de machine niet aan.

Oorzaak

Wanneer de temperatuursensor van de machine een zeer lage temperatuur meet, gaat de machine uit voorzorg niet aan.

Oplossing

Verplaats de machine naar een warmere ruimte en laat deze op temperatuur komen. Zet de machine na circa 30 minuten opnieuw aan. Blijft de machine de melding herhalen, dan zou het kunnen zijn dat uw temperatuursensor defect is. Onze technische dienst kan deze voor u vervangen.

Jura Error 2

De koffietemperatuursensor van uw koffiemachine gaat boven de maximale waarde.

Oorzaak

Wanneer de temperatuursensor van uw machine boven de maximale waarde meet, gaat de machine uit voorzorg niet aan.

Oplossing

Laat de koffiemachine afkoelen en haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten. Zet de machine weer opnieuw aan. Blijft de machine de melding herhalen, dan zou het kunnen zijn dat uw temperatuursensor defect is. Onze technische dienst kan deze voor u vervangen.

Jura Error 3

De temperatuursensor voor de stoomboiler meet onder de minimale waarde of is defect.

Oorzaak

De temperatuursensor voor de stoomboiler meet onder de minimale waarde of is defect.

Oplossing

Laat de koffiemachine op kamertemperatuur komen en haal de stekker er voor 5 minuten uit. Probeer de machine weer opnieuw aan te zetten. Lukt dit niet, dan is de temperatuursensor defect en dient uw machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 4

De temperatuursensor voor de stoomboiler meet boven de maximale waarde of is defect.

Oorzaak

De temperatuursensor voor de stoomboiler meet boven de maximale waarde of is defect.

Oplossing

Haal de stekker uit het stopcontact en laat de koffiemachine afkoelen voor minimaal 5 minuten. Zet de machine weer opnieuw aan. Wanneer Error 4 weer op het display komt dient uw machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 5

De watertemperatuursensor van uw koffiemachine is onder de minimale waarde of is defect.

Oorzaak

Het apparaat is te koud en de watertemperatuursensor is onder de minimale waarde of kan niet opwarmen waardoor deze een time-out geeft.

Oplossing

Laat de koffiemachine op kamertemperatuur komen en haal de stekker er voor 5 minuten uit. Zet de machine weer opnieuw aan. Lukt dit niet dan is de watertemperatuursensor defect of zijn er zekeringen van de koffieboiler defect en dient uw machine nagekeken worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 6

De melding error 6 heeft betrekking op de werking van het keramiekventiel. Het keramiekventiel stuurt het water en stoom richting de juiste uitloop. Wanneer foutmelding error 6 verschijnt kan het keramiekventiel niet goed initialiseren.

Oorzaak

De oorzaak van de error 6 heeft vaak te maken met het verkalken van het keramiekventiel. Dit gaat ook vaak gepaard met lekkages.

Oplossing

Zet de machine opnieuw uit en aan, wellicht lukt het initialiseren van het keramiekventiel. Als de melding blijft verschijnen moet het keramiekventiel waarschijnlijk vervangen worden. Onze technische dienst kan dit voor u verzorgen.

Jura Error 7

Uw koffiemachine kan de encoder, zetgroep of het keramiekventiel niet initialiseren.

Oorzaak

Uw koffiemachine kan de encoder, zetgroep of het keramiekventiel niet initialiseren.

Oplossing

Haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten en zet de machine weer opnieuw aan. Wanneer de foutmelding terugkomt dient uw machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 8

De error 8 is de meest voorkomende storing. Deze error heeft verschillende oorzaken.

Oorzaak

De zetgroep draait stroef en komt niet in goede stand, zetgroep draait normaal. De residubakschuiver loopt vast op de residubak.

Oplossing

Zetgroep draait moeizaam en geeft af en toe error 8: Probeer het reinigingsprogramma met een reinigingstablet, mocht de storing terug komen dan dient uw machine nagekeken te worden door een van onze monteurs Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 9

Het relais van de logicprint is defect.

Oorzaak

Het relais van de logicprint is defect.

Oplossing

Uw machine dient nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 10

Onregelmatige spanning op voedingsprint of logicprint gedetecteerd. Bij Jura GIGA -serie:ย ย Linker molen draait niet of is geblokkeerd

Oorzaak

Onregelmatige spanning.

Bij Jura GIGA -serie:ย Linker molen kan niet meer draaien doordat de motor defect is รณf er onjuistheden tussen de maalschijven vast zitten.

Oplossing

De ontstoringsfilter of de voedingsprint is defect uw machine dient nagekeken te worden door onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.
Bij Jura GIGA -serie:ย Haal de linker bonencontainer uit de machine en verwijder alle koffiebonen met een stofzuiger. Kijk bovenin de molen of er zich vreemde objecten in de molen bevinden. Bij twijfel neem direct contact met ons op dan kunnen wij een monteur naar de machine laten kijken.

Jura Error 11

Er is iets mis met de sensor van de (rechter) molen van uw Jura GIGA.

Oorzaak

Deze storing kan het gevolg zijn van onzuiverheden in de bonen. Een takje of steentje kan de molen blokkeren, waarna de machine error 11 aangeeft. Het is ook mogelijk dat de sensor van de molen defect is.

Oplossing

U kunt proberen het bonenreservoir van de betreffende molen uit te nemen en de molen leeg te zuigen met een stofzuiger. Vul het bonenreservoir weer met koffiebonen mocht de molen daarna nog niet draaien dan is het noodzakelijk dat de molen wordt gedemonteerd door een van onze monteurs.. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 12

Er is iets mis met de sensor van de (rechter) molen van uw Jura GIGA.

Oorzaak

Deze storing kan het gevolg zijn van onzuiverheden in de bonen. Een takje of een steentje kan de molen blokkeren, waarna de machine error 12 aangeeft. Het is ook mogelijk dat de sensor van de molen defect is.

Oplossing

U kunt proberen het bonenreservoir van de betreffende molen uit te nemen en de molen leeg te zuigen met een stofzuiger. Vul het bonenreservoir weer met koffiebonen mocht de molen daarna nog niet draaien dan is het noodzakelijk dat de molen wordt gedemonteerd door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 13

Initialisatie van de linker molen lukt niet.

Oorzaak

Deze storing kan het gevolg zijn van een blokkade in de linker molen of de microschakelaar op de molen is defect.

Oplossing

Uw machine dient nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 14

Initialisatie van de rechter molen lukt niet.

Oorzaak

Deze storing kan het gevolg zijn van een blokkade in de rechter molen of de microschakelaar op de molen is defect.

Oplossing

Uw machine dient nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 19

De temperatuur verwarmingselement van uw Jura GIGA is te hoog. ย 

Oorzaak

De temperatuur verwarmingselement van uw Jura GIGA is te hoog.

Oplossing

Laat de koffiemachine afkoelen en haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten. Zet de machine weer opnieuw aan. Wanneer error 19 weer op het display komt dient uw machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura Error 22

De machine heeft een communicatieprobleem met het Claris smart waterfilter. ย 

Oorzaak

Het kan zijn dat er water over de RFID chip is gekomen intern in deย  machine waardoor de machine het waterfilter niet kan vinden.

Oplossing

Haal het waterfilter uit het waterreservoir en plaats het waterreservoir zonder het waterfilter terug in de koffiemachine. De machine kan mogelijk aangeven om een nieuw filter te plaatsen, maar druk dan op โ€˜Geen Filterโ€™ en de machine zal over gaan op ontkalkingsmodus. Plaats vervolgens opnieuw hetzelfde waterfilter in het waterreservoir en kijk of de error weg is. U kunt nog proberen om een nieuw waterfilter te plaatsen, mogelijk dat de RFID chip van het waterfilter defect is. Mocht de storing terug blijven komen, dan dient uw machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Jura machine geeft aan "lade legen"

Wanneer u de bakken van de machine heeft geleegd en schoongemaakt kan nog steeds de melding โ€˜Lade Legenโ€™ terugkomen. ย 

Oorzaak

Erg vaak na het uitvoeren van het ontkalkingsprogramma รณf reinigingsprogramma kan het zijn dat u tot vervelens toe de melding โ€˜Lade Legenโ€™ te zien krijgt. Dit komt doordat tijdens ontkalking en reiniging vaak meer water in de lade terecht komt. Vervolgens blijven er koffievetten rondom de contactpunten achter op de lade zitten. Deze zijn vaak voor het oog niet goed zichtbaar.

Oplossing

Maak vooral TUSSEN de contactpunten aan de binnenzijde van de lade goed schoon. Dit kan het beste door afwasmiddel en de afwasborstel te gebruiken en goed tussen de contactpunten te schrobben. Droog vervolgens de bak goed af en gebruik het puntje van een theedoek om tussen de twee contacten aan de binnenzijde van de lade het daar droog te maken. 9 van de 10 keer is het hiermee opgelost! Mocht hiermee het probleem niet opgelost zijn, dan dient de machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om een afhaal afspraak in te plannen of breng uw machine langs in ons servicecenter te Leeuwarden.

Jura machine geeft aan "systeem vullen"

De machine meet door middel van een flow-meter het volume water dat wordt uitgegeven. De melding โ€˜systeem vullenโ€™ komt voor wanneer er geen flow wordt gemeten.ย  ย 

Oorzaak

Dit kan komen doordat de pomp niet goed functioneert doordat er lucht wordt aangezogen of dat de pomp defect is. een andere oorzaak kan liggen in de verstopping in een van de leidingen van de machine.

Oplossing

Volg de instructie van de machine. Draai de kraan van het heet water open, druk op onderhoud of druk op stoom.

Er komt geen water uit de machine, melding blijft staan -Wellicht is er een verstopping ontstaan in de machine, of de pomp is defect. Neem contact met ons op.

Er komt wel water uit de machine, maar de melding blijft staan. -Dit kan duiden op een meetfout in de flowmeter, deze moet schoongemaakt of vervangen worden. Neem contact met ons op.

U hoort een hard geluid van de pomp -Vermoedelijk wordt er lucht aangezogen. Controleer of er water in de watertank zit en kijk voor de zekerheid of de watertank goed is gepositioneerd op de machine.

Mocht hiermee het probleem niet opgelost zijn, dan dient de machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om een afhaal afspraak in te plannen of breng uw machine langs in ons servicecenter te Leeuwarden.

Lekbak / lade wil niet meer terug in Jura machine

Als u de lade van uw koffiemachine niet meer in de machine krijgt, dan staat de zetgroep niet in de goede stand. ย 

Oorzaak

Waarschijnlijk is de lade uitgenomen terwijl de zetgroep nog aan het draaien was. Uit voorzorg stopt de machine met draaien, dan kan het zijn dat de afvalschuif van de zetgroep naar beneden blijft staan. Hierdoor past de lade niet meer in de machine.

Oplossing

Om dit op te lossen dient u de residubak (waar het koffieresidu in valt) van de lade te halen en alleen de lade zonder het residubakje terug te plaatsen. Vaak hoort u al dat de machine de zetgroep een reset geeft. Mocht dit niet het geval zijn, schakel de machine dan uit en vervolgens weer aan. Als het goed is moet het residubakje nu weer in de machine gaan. Mocht hiermee het probleem niet opgelost zijn, dan dient de machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om een afhaal afspraak in te plannen of breng uw machine langs in ons servicecenter te Leeuwarden.

Geen koffie / water uit de uitloop van uw Jura machine

Dit probleem kan 2 oorzaken hebben: de uitloop zit verstopt รณf het drainageventiel / aansturing van het drainageventiel is defect. ย 

Oorzaak

De uitloop zit verstopt: Heeft u al langer het probleem dat de koffie niet goed doorloopt? Loopt de koffie uit het ene pijpje sneller dan het andere pijpje? Dit is een indicatie dat de koffie-uitloop verstopt zit met koffieresten, uw machine is toe aan een onderhoudsbeurt.

Het drainageventiel of de aansturing van het ventiel is defect: Doordat het drainageventiel (soms) niet goed schakelt loopt het water direct in de lekschaal en wordt er droge gemalen koffie in de residubak gegooid.

Oplossing

Uw machine dient nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om een afhaal afspraak in te plannen of breng uw machine langs in ons servicecenter te Leeuwarden.

Jura machine geeft aan "bonen vullen"

Wanneer de melding โ€˜Bonen vullenโ€™ op het display van uw koffiemachine komt te staan terwijl de bonen zijn gevuld, dan komt er niet genoeg koffie in de zetgroep. ย 

Oorzaak

Vette bonen: Het kan zijn dat u vette bonen gebruikt of heeft gebruikt. Hierdoor vallen de bonen niet goed in de molen.

Reinigingstablet vast: Na het reinigen met een reinigingstablet kan het reinigingstablet vast komen te zitten voor de uitloop van de koffiemolen.

Oplossing

Vette bonen: Probeer met een doek de bonencontainer schoon te maken.

Reinigingstablet vast: Kijk of de schacht vrij is van koffieresten en of de reinigingstablet niet achter is gebleven. Mocht er koffie in de schacht zitten, zuig dit uit met een stofzuiger.

Mochten deze oplossingen niet helpen, neem dan contact op om een afhaal afspraak in te plannen of breng uw machine langs in ons servicecenter te Leeuwarden.

Diverse melkproblemen met uw Jura machine

Problemen met melk bij uw Jura machine

De koffieautomaten van Jura zijn vaak uitstekend geschikt voor de bereiding van een fijn melkschuim t.b.v. uw melkspecialiteiten. Problemen ontstaan voornamelijk door:

Het niet tijdig schoonmaken van het melksysteem

Het gebruik van onjuiste schoonmaakmiddelen

Foutief gemonteerde opschuimers

Wel melk, geen melkschuim

Probeer onderstaande handelingen eerst zelf alvorens u contact opneemt met onze technische dienst.

Controleer het luchtventiel. Zorg ervoor dat hier geen melkresten op aanwezig zijn en deze goed kan openen

Voer het melksysteemreinigingsprogramma uit

Demonteer de melkopschuimer en maak deze grondig schoon. Gebruik hiervoor een van onze melksysteemreinigers!

Er wordt geen melk aangezogen

Probeer onderstaande handelingen eerst zelf alvorens u contact opneemt met onze technische dienst.

Verwijder de cappuccinotoren en probeer melk te bereiden

Als het goed is komt er stoom uit de zwarte koppeling op de machine. Zo niet, schroef deze van de machine en maak deze grondig schoon

Mocht de machine wel stoom uitgeven, controleer dan de as van de opschuimer

Mocht hiermee het probleem niet opgelost zijn, dan dient de machine nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om een afhaal afspraak in te plannen of breng uw machine langs in ons servicecenter te Leeuwarden.

Jura machine valt vanzelf uit

Uw Jura koffiemachine valt willekeurig uit. Dit kan voorkomen tijdens de bereiding van koffie of cappuccino of wanneer de machine in standby/ energie spaarmodus staat.ย  ย 

Oorzaak

Er kan een defect in de voedingsprint zijn waardoor de machine uitvalt of de aan/uitschakelaar werkt niet naar behoren.

Oplossing

Uw machine dient nagekeken te worden door een van onze monteurs. Neem contact op om uw machine op te laten halen of kom deze langsbrengen in ons Jura servicecenter te Leeuwarden.

Sterk in koffie,
sterk in service

Bespreekt u liever persoonlijk de mogelijkheden? Bel of mail ons dan met onderstaande gegevens. U kunt ook het formulier invullen, dan neemt รฉรฉn van onze adviseurs zo spoedig mogelijk contact met u op.

×

Vraag een offerte aan